HTML

The Mars Volta

The Mars Volta

Progressive / Rock / Experimental

Utolsó kommentek

Címkék

at the drive in (2) beszarszbazdmeg (4) bootleg (9) cedric (7) élő (12) ep (2) feldolgozás (3) interjú (11) jam (3) koncert (58) letöltés (21) live (3) lp (4) omar (29) tbig (14) témázó (2) the mars volta (2) tv (6) újság (5) vélemény (4) videó (21) zechs marquise (7) Címkefelhő

rodriguezlopezproductions.com

Nincs megjeleníthető elem

2008.01.22. 11:29 atika85

Passzio.hu kritika

A Passzio.hu is megírta a kritikát. 10/9.

http://www.passzio.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=13349

The Mars Volta - The Bedlam in Goliath (2008)


Az At the Drive-In romjain 2001-ben, Long Beach-en (California, USA) alakult The Mars Volta világmegváltása folytatódik a 2006-os Amputechture után is. Miközben gitáros producerük Omar Rodríguez-López sorra adja ki szóló zenekarának lemezeit, a The Mars Volta ismét megmutatja, hogy nem véletlenül tartja őket a leginnovatívabb rock zenekarnak a nagyvilág zenei sajtója és közönsége...

Maradtak a jól bevált sajátos zenei turmixnál. Latinos, psychedelikus hard rock, acid-free jazz fúziós katyvasz, hosszabb, zajos, kísérletező dalok, hetvenes évek retro hangzásával és hangszereléseivel. (A végén még a világzene is előkerül...) Mindezt, a korábbi fontos tulajdonságaikat tovább vitték. De, a The Bedlam in Goliath sok világmegváltó reménnyel számol le! Úgy érzem, hogy letisztulni látszanak...

Eddig sem volt egyszerű meghallgatni a lemezeiket. Olyan tömény retro kísérletezés volt minden korábbi kiadványuk, hogy elsőre, többnyire elrettent az ember. De, a rettentés ellenére nem tudott szabadulni, újra és újra belefogott a hallgatásukba. A sok értelmezés és hallgatás után, egyre jobbnak tűntek...

A The Bedlam in Goliath megszeretéséhez is idő kell. De, úgy érzem, hogy nagyon össze kapták magukat. Sok minden kiderül az új lemezből. Például az is, hogy a The Mars Volta nem csak Omar Rodriguez-Lopez és Cedric Bixler-Zavala zenekara. A bandának, rajtuk kívül mindenki nagyon fontos tagja. Az új dalok sokkal inkább zenekari produkciók, mint korábban voltak. Új dobosuk Thomas Pridgen, Isaiah Ikey Owens billentyűs, Juan Alderete basser, Marcel Rodriguez-Lopez latin perkás, Paul Hinojos manipulátor és Adrián Terrazas-González fúvós apait-anyait belead a jam alapú, sokszor improvizációnak tűnő dalokba. Ettől jó ez a lemez és nem a két főszereplő miatt... Persze ők sem rosszak, de a The Bedlam in Goliath egyértelműen zenekari produkció. A banda pedig nagyon működik!

Brutális összeszokottsággal nyomják a nótákat. Egy pillanatra sincs kiesés, mindenki koncentráltan nyomja a sokszor lehetetlennek tűnően gyors jammes témákat. Az emberben már az elején kialakul az érzés: itt van valami studio trükk. De, biztosan nincs. A srácok az évek alatt idáig jutottak. Ha valaki belekezd egy témába, az alaposan kifejlődik, minden hang megkapja a magáét. Az összeszokottság pedig végül letisztultabb dalszerkezeteket eredményez.

De, van itt néhány problémám is. A 76 perces lemez második felétől felüti a fejét az őrület, leginkább talán Paul Hinojos hang manipulátor őrdögi kütyüjeinek jóvoltából. Az őrjítően szabados rock/jazz témák között felüti a fejét a zaj, amitől nem igazán válik kerekebbé a dolog.

Persze végül mindent, rockot, jazzt, freet, zajt, mindent bedarálnak, hogy szem nem marad szárazon. Ahogy korábban indiejunkie kolléga fogalmazott: véres salsa űr-party, gyilkos free-jazz (Miles Davis – Dark Magus), a Can, a korai Kraftwerk és a samplerek találkozása egy boncasztalon, egy párhuzamos univerzumba való belépés a Klinikák és a Nyugati között és minden amit emberi érzelmekről ki lehet fejezni. Amputechture nemes egyszerűséggel: a szakdolgozat. A The Bedlam in Goliath talán méginkább az...

10/9

6 komment

Címkék: vélemény újság


süti beállítások módosítása